МАРКЕТИНГОВІ ДОСЛІДЖЕННЯ У СФЕРІ РЕКЛАМИ: ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ТА ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ

Сотник А.А.
Державний університет «Житомирська політехніка»
https://orcid.org/0000-0002-0217-988X
Ткачук Г.Ю.
Державний університет «Житомирська політехніка»
https://orcid.org/0000-0001-6188-3028
Бірюченко С.Ю.
Державний університет «Житомирська політехніка»
https://orcid.org/0000-0002-6340-8607
DOI: https://doi.org/10.30838/EP.205.259-266

ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ

АНОТАЦІЯ

У статті розглянуто теоретичні засади та практичні аспекти маркетингових досліджень у сфері реклами, які відіграють ключову роль у підвищенні ефективності комунікаційної політики підприємств. Обґрунтовано значення досліджень для виявлення потреб і переваг споживачів, оцінки результативності рекламних кампаній, рівня впізнаваності бренду та оптимізації витрат на рекламу. Окрему увагу приділено систематизації методів маркетингових досліджень у сфері реклами, серед яких особливе місце займає метод бенчмаркінгу, що забезпечує порівняння рекламних стратегій із кращими ринковими практиками та виявлення резервів для підвищення конкурентоспроможності. Доведено, що систематичне проведення досліджень реклами сприяє мінімізації ризиків, адаптації до динамічного конкурентного середовища, формуванню довіри споживачів і досягненню стратегічних цілей розвитку бізнесу, забезпечуючи стійке зростання та актуальність бренду в умовах інформаційного перевантаження.

КЛЮЧОВІ СЛОВА

маркетингові дослідження, реклама, рекламна діяльність, бенчмаркінг, стратегічний маркетинг, ефективність реклами, конкурентоспроможність.

ПОСИЛАННЯ

1. Гаврилюк, І., Томашевський, Ю., Хірівський, Р. (2024). Особливості маркетингових досліджень поведінки споживачів в умовах війни в Україні. Економіка та суспільство, № 65.
DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-65-135
2. Головчук Ю.О., Дибчук Л.В. (2020). Формування та особливості ефективної рекламної кампанії. Економіка, управління та адміністрування, № 1. С. 21-26.
Link: https://ema.ztu.edu.ua/article/view/200760
3. Деркач О. (2020). Бенчмаркінговий підхід до планування рекламних кампаній комерційних підприємств. Сучасні технології комерційної діяльності і логістики : зб. матеріалів Міжнар. наук.-практ. конференції. Київ : КНЕУ, С. 268-270.
Link: https://surl.li/vciwkd
4. Ільченко Т.В., Помазан Л.М. (2023). Сучасні методи проведення маркетингових досліджень на споживчому ринку. Інвестиції: практика та досвід, № 8. С. 131-135.
Link: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/8020
5. Кобєлєва Т.О., Марчук Л.С. (2015). Методи оцінювання ефективності реклами та її впливу на споживачів. Вісник НТУ «ХПІ». Серія : Технічний прогрес та ефективність виробництва, № 25. С. 79-84.
Link: https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/16053
6. Колесник, Б., Костинець, І. (2023). Вимірювання ефективності цифрової реклами у Facebook як частина національної рекламної кампанії бренду. Огляд економіки, фінансів та менеджменту, № 3. Pp. 68–82.
DOI: https://doi.org/10.36690/2674-5208-2023-3-68-82
7. Корнійчук, Т., Луцій, І. (2024). Методичні засади маркетингових досліджень. Сталий розвиток економіки, № 3(50). Pp. 290-295.
DOI: https://doi.org/10.32782/2308-1988/2024-50-43
8. Попова Ю.М. (2015) Особливості маркетингових досліджень рекламної діяльності. Економіка і регіон, № 1. С. 74-79.
Link: https://surl.li/crboic
9. Родіонов, С.О. (2022). Інтернет-маркетинг в Україні: сучасні тенденції та інструменти. Журнал стратегічних економічних досліджень, № 3. Pp. 110–118. URL: https://jrnl.knutd.edu.ua/index.php/jseconres/article/view/1089
DOI: https://doi.org/10.30857/2786-5398.2022.3.11
10. Шкуренко, О. (2021). Особливості використання інструментарію бенчмаркінгу на підприємстві. Економіка і організація управління, Pp. 143-151.
DOI: https://doi.org/10.31558/2307-2318.2021.1.14
11. Global advertising revenue to hit US$1 trillion in 2026 as streaming services look to consolidation and live sports to drive growth: PwC Global Entertainment & Media Outlook 2024-28. (2024). PricewaterhouseCoopers (PwC).
Link: https://www.pwc.com/gx/en/news-room/press-releases/2024/pwc-global-entertainment-and-media-outlook-2024-28.html
12. Taylor, C.R., & Carlson, L. (2021). The future of advertising research: new directions and research needs. Journal of Marketing Theory and Practice, № 29(4). Рp. 1-12.
DOI: https://doi.org/10.1080/10696679.2020.1860681
13. Wang, P., Xiong, G., Sun, W.W., & Yang, J. (2024). Evaluating multimedia advertising campaign effectiveness. Decision Support Systems, № 187. Pp. 114348.
DOI: https://doi.org/10.1016/j.dss.2024.114348