Перейти до вмісту (натисніть Enter)
СТРАТЕГІЧНЕ ПЛАНУВАННЯ ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ МАЛОГО ТА СЕРЕДНЬОГО БІЗНЕСУ
Камишникова Е.В.
Мутерко Г.М.
ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ
АНОТАЦІЯ
У статті досліджуються підходи та ключові етапи стратегічного планування цифрової трансформації в малих та середніх підприємствах (МСП). У роботі доведено необхідність впровадження стратегічного цілісного підходу для МСП, що охоплює технології, людський капітал та організаційні аспекти, фокусуючись на стратегічних цілях, таких як створення цінності та інновації бізнес-моделей. Акцентовано увагу на необхідності урахування унікальних особливостей цифрової трансформації МСП в умовах воєнного часу та їх інтеграції у розробку комплексної системи управління за ключовими стратегічними вимірами. Це вимагає багатовимірного підходу, який поєднує стійкість, технологічну безпеку, організаційну гнучкість та розвиток людського потенціалу. Результати дослідження можуть бути потенційно застосовані не лише для забезпечення виживання бізнесу під час воєнного стану, але й для закладання основи для сталого відновлення та зростання, зумовленого інноваціями.
КЛЮЧОВІ СЛОВА
стратегія, цифрова трансформація, цифровізація, малі та середні підприємства, планування, система управління
ПОСИЛАННЯ
1. Robert, D., Oganda, F. P., Sutarman, A., Hidayat, W., & Fitriani, A. (2024). Machine learning techniques for predicting the success of AI-enabled startups in the digital economy. CORISINTA, Vol. 1. No. 1. Pp. 61–69.
2. Enhancing Resilience by Boosting Digital Business Transformation in Ukraine. (2024). OECD.
3. Report on the Level of Business Digitalization in Ukraine. (2025). Kyiv Global Government Technology Centre.
4. Про схвалення Стратегії відновлення, сталого розвитку та цифрової трансформації малого і середнього підприємництва на період до 2027 року та затвердження операційного плану заходів з її реалізації у 2024-2027 роках: Розпорядження КМ України від 30 серпня 2024 р. № 821-р.
5. Горохова Т. (2022). Стратегії використання цифрових інструментів у діяльності малого та середнього бізнесу під час економічної кризи. Економіка та суспільство, № 39.
6. Дергачова В.В., Колешня Я.О. (2024). Цифрова трансформація промислових підприємств як зміна бізнес-моделі та корпоративного мислення. Економічний вісник Національного технічного університету України «КПІ», № 28. С. 46–50.
7. Kropelnytska, S., Yekimov, S., & Aleksandrovych, O. (2025). Barriers and Opportunities for Entrepreneurship Development in Ukraine: Towards a Sustainable and Resilient Economic Future. Journal of Vasyl Stefanyk Precarpathian National University, No. 12(2). Pp. 116–130.
8. Желюк Т., Бречко О. (2025). Стратегія розвитку малого і середнього бізнесу громад в умовах цифрової трансформації: ризики, маркетингові технології та управлінські виклики. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки, Т. 340. № 2. С. 447-453.
9. Кириченко О. (2023). Управління інвестиційно-інноваційним забезпеченням впровадження адаптивних стратегій розвитку підприємств малого та середнього бізнесу в умовах цифрової трансформації. Вчені записки Університету «КРОК», № 4(72).
10. Кіржецька М., Кіржецький Ю. (2020). Особливості цифрової стратегії підприємства залежно від розміру бізнесу. Галицький економічний вісник, № 5(66). С. 7-15.
11. Скороход І.С., Власенко Т.О., Сукачова С.М. (2024). Стратегії адаптації малого та середнього бізнесу до цифрової економіки. Здобутки економіки: перспективи та інновації, № 12.
12. Романюк І.А., Колосков О.М. (2024). Стратегії цифрової трансформації малого та середнього бізнесу електронній комерції. Ефективна економіка, № 6.
13. Trenkle, J. (2020). Digital transformation in small and medium-sized enterprises: Strategy, management control, and network involvement. Wirtschaft und Recht für Mittelstand und Handwerk, No. 3. BadenBaden: Nomos Verlagsgesellschaft.