ФОРМУВАННЯ ПІДХОДІВ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ АУДИТУ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА

Боднар О.В.
Національний університет «Києво-Могилянська академія»
https://orcid.org/0000-0002-4188-2965
DOI: https://doi.org/10.30838/EP.206.214-220

ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ

АНОТАЦІЯ

У статті викладено передумови формування підходів до організації контролю маркетингової діяльності на підприємстві, досліджено пропозицію на ринку консалтингових послуг України в частині маркетингового аудиту та структуру послуг з маркетингового аудиту, що надаються консалтинговими компаніями України. Проаналізовано ціни на послуги з маркетингового аудиту, встановлено їх диференціацію залежно від спеціалізації консалтингових агенцій та розміру підприємства-замовника. Зроблено висновок про залежність збалансованої організації внутрішнього контролю маркетингового діяльності від системи мотивації працівників. Визначено бар’єри у залученні зовнішніх маркетингових аудиторів. Запропоновано моделі організації маркетингового аудиту з метою побудови оптимального варіанту для підвищення результативності контролю маркетингової діяльності.

КЛЮЧОВІ СЛОВА

маркетинговий аудит, організація управління, маркетингова діяльність, контроль, ціна аудиторської послуги, консалтингова компанія, стратегія маркетингу, комунікаційна політика.

ПОСИЛАННЯ

1. Команда YC.Market.
Link: https://blog.youcontrol.market/author/yc
2. Євтушенко Н.О. (2023). Маркетинговий аудит в структурі послуг консалтингових компаній України. Інфраструктура ринку, Вип. 71. C. 121-127.
Link: http://www.market-infr.od.ua/journals/2023/71_2023/24.pdf
3. Дерев’янченко Т.Є. (2018). Маркетинговий аудит внутрішнього середовища підприємства. Моделювання та інформаційні системи в економіці, № 96. С. 77-88.
Link: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mise_2018_96_9
4. Єпіфанова І.М. (2020). Маркетинговий аудит: сутність та механізм реалізації. Маркетинг і цифрові технології, Т. 4. № 4. С. 71-81.
Link: http://nbuv.gov.ua/UJRN/mardigt_2020_4_4_8
5. Середа Н.М. (2022). Стратегічна спрямованість маркетингового аудиту на діяльність підприємства. Науковий вісник Льотної академії. Серія: Економіка, менеджмент та право, Вип. 7. С. 94-100
DOI: https://doi.org/10.33251/2707-8620-2022-7-94-100
6. Сотник А.А., Ткачук Г.Ю. Виговський В.Г. (2025). Маркетинговий аудит: сутність, планування та організація проведення. Економічний простір, № 201. С. 180-187.
DOI: https://doi.org/10.30838/EP.201.180-187
7. Супрунова І.В. (2020). Аудит маркетингової діяльності підприємства: сутність та перспективи розвитку. Ефективна економіка, № 3.
DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2020.3.83
8. ГО «Українська Асоціація Маркетингу» (ГО «УАМ»). Члени УАМ. Дослідницькі агенції. UAM.
Link: https://uam.in.ua/uam-members
9. Хаблюк О., Яцишин С. Голяш С. (2019). Маркетинговий аудит як інструмент оцінювання ефективності бізнесу. Галицький економічний вісник, № 5(60). С. 129-136
Link: https://galicianvisnyk.tntu.edu.ua/pdf/60/760.pdf
10. Cahya, A. (2019). Marketing Audit: Does It Affect Marketing Planning and Marketing Effectiveness in the Sales Function?. Sustainable Business Accounting and Management Review, № 1. Pp. 93-100.
DOI: https://doi.org/10.61656/sbamr.v1i2.54
11. Hadrian, P. (2019). Practical considerations for the implementation of marketing audit as strategic control. Zeszyty Naukowe SGGW, Polityki Europejskie, Finanse i Marketing, № 22(71). Pp. 65-76.
DOI: https://doi.org/10.22630/PEFIM.2019.22.71.26
12. Кітченко О.М., Кучіна С.Є. (2019). Аналіз показників комунікаційної політики підприємства як частина маркетингового аудиту. Технологічний аудит та виробничі резерви, Т. 3. № 4(47). С. 51–54.
DOI: https://doi.org/10.15587/2312-8372.2019.170686
13. Kotler, P. (1992). A perspective on the use of marketing audits. Journal of management inquiry. Vol. 1. № 4.
DOI: https://doi.org/10.1177/105649269214006
14. Lipnicka, D. & Dado, J. (2023). Marketing audit and factors influencing its use in practice of companies (from an expert point of view). Journal of Competitiveness, Vol. 5. Iss. 4. Pp. 26-42,
DOI: https://doi.org/10.7441/joc.2013.04.02
15. McDonald, M. (2007). The Marketing planning process in: Marketing plans, how to prepare them how to use them. 6th edition, London. Elsevier, 675 p. ISBN-13: 978-0750683869.
16. McDonald, M., Ward, K. & Smith, B. (2007) Marketing due diligence : reconnecting strategy to share price. UK. Elsevier Science. Jordan Hill. ISBN 13: 9780750683425.
17. Zyma, O., Ptashchenko, O., Shevchenko, I. & Afanasieva, O. (2020). International marketing and marketing audit in the context of european integration and globalization. Management, № 30. Pp. 9-25.
DOI: https://doi.org/10.30857/2415-3206.2019.2.1