ОЦІНКА ВІТЧИЗНЯНОГО РИНКУ РОБОЧОГО ОДЯГУ
Хмельницький національний університет
Хмельницький національний університет
КЛЮЧОВІ СЛОВА
робочий одяг, одяг спеціального призначення, ринок робочого одягу, оцінка, тенденції, обсяг товарної продукції, обсяг реалізованої продукції, конкурентоспроможність
АНОТАЦІЯ
В науковій статі досліджено розвиток ринку пошиття робочого одягу в Україні. Наведено європейську та вітчизняну класифікацію видів робочого одягу та відповідну їм сегментацію ринку. Надана оцінка сучасного стану ринку робочого одягу на основі динаміки кількості підприємств, обсягів товарної та реалізованої проду-кції спеціального призначення. Вітчизняний ринок робочого одягу та засобів індивідуального захисту зберігає стійку тенденцію до зростання. Зокрема, відкриваються нові суб’єкти підприємництва, що займаються їх по-шиттям і реалізацією. Вони розширюють асортимент виробів спеціального призначення, покращують їх як-ість та естетичний зовнішній вигляд. У статті сформовано тенденції розвитку ринку робочого одягу в Украї-ні: оптимізація витрат щодо придбання робочого одягу кращої якості; поява нових технологій у виробництві робочого одягу підвищують вимоги до інноваційної складової ринку одягу; орієнтація виробників робочого одя-гу переважно на споживачів низького і середнього цінових сегментів; зростання обсягів пошиття форменого одягу для ЗСУ, ДСНС, медичних працівників виходячи із військових потреб; збільшення числа компаній-конкурентів. Виходячи з цього намічено шляхи подальшого покращення обсягів реалізації щодо пошиття робо-чого одягу: виготовляти комфортний багатофункціональний спецодяг для активного життя і праці; пожва-вити діджиталізацію ринку продажу спецодягу; залучати у виробництві спецодягу нанотехнології (тканини: генератор, охолоджувач, яка змінює колір під впливом води, тепла і світла, що не піддається пошкодженням при застосуванні ножа). В результаті вжиття цих заходів підприємства з виробництва одягу спеціального призначення підвищать конкурентоспроможність як на вітчизняному так і на європейському ринках.
ПОСИЛАННЯ