МАРКЕТИНГОВЕ ПЛАНУВАННЯ НА ЕТАПІ СТАНОВЛЕННЯ МАЛИХ ПІДПРИЄМСТВ: ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ
Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана
Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана
Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана
КЛЮЧОВІ СЛОВА
Маркетингове планування, управління, прибуток, процес, етап становлення, мале підприємство
АНОТАЦІЯ
У статті розкрито причини турбулентного й нестабільного зовнішнього середовища в Україні та обґрун-тована актуальність впровадження маркетингового планування в діяльність малих підприємств на етапі їх становлення. Визначено ключові умови розвитку малих підприємств у довоєнній Україні (2010р, 2015р, 2020р). Виявилось, що частка великих підприємств у загальній структурі підприємств України протягом аналізовано-го періоду мала тенденцію до скорочення, тоді як частка малих та середніх підприємств - позитивну динаміку. В умовах воєнного стану економіка України зазнала великих збитків, що призвело до скорочення обсягів доходів у 70% підприємств та падіння загального економічного потенціалу країни. З’ясовано, що у період нестабільно-сті, малий бізнес здатний швидше адаптується та розвивається, ніж великі підприємства. Виявилось, що за період 2022-2024 рр. кількість малих підприємств перевищує показник до повномасштабної війни. Наведено проблеми становлення й розвитку малих підприємств в Україні.
Обрунтована необхідність використання маркетингового планування в діяльності малих підприємств на етапі їх становлення. Представлено функції маркетингового планування та визначено місце маркетингового планування в діяльності малих підприємств, що є результатом систематичного, творчого, але водночас стру-ктурованого процесу. Описано типові помилки у ході проведення маркетингового планування та виявлена без-посередня та активна участь працівників у цих процесах. Доведено, що застосування маркетингового плану-вання в діяльності малих підприємств на етапі їх становлення допоможе максимально враховувати потреби цільових споживачів, ефективно управляти ресурсами, своєчасно виявляти нові можливості і потенційні ризи-ки. В умовах сучасного нестабільного ринку це доцільно врахувати при формуванні тактичних та стратегіч-них цілей розвитку малих підприємств України.
ПОСИЛАННЯ