МАРКЕТИНГОВЕ ПЛАНУВАННЯ НА ЕТАПІ СТАНОВЛЕННЯ МАЛИХ ПІДПРИЄМСТВ: ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ
Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана
Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана
Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана
АНОТАЦІЯ
У статті розкрито причини турбулентного й нестабільного зовнішнього середовища в Україні та обґрун-тована актуальність впровадження маркетингового планування в діяльність малих підприємств на етапі їх становлення. Визначено ключові умови розвитку малих підприємств у довоєнній Україні (2010р, 2015р, 2020р). Виявилось, що частка великих підприємств у загальній структурі підприємств України протягом аналізовано-го періоду мала тенденцію до скорочення, тоді як частка малих та середніх підприємств - позитивну динаміку. В умовах воєнного стану економіка України зазнала великих збитків, що призвело до скорочення обсягів доходів у 70% підприємств та падіння загального економічного потенціалу країни. З’ясовано, що у період нестабільно-сті, малий бізнес здатний швидше адаптується та розвивається, ніж великі підприємства. Виявилось, що за період 2022-2024 рр. кількість малих підприємств перевищує показник до повномасштабної війни. Наведено проблеми становлення й розвитку малих підприємств в Україні.
Обрунтована необхідність використання маркетингового планування в діяльності малих підприємств на етапі їх становлення. Представлено функції маркетингового планування та визначено місце маркетингового планування в діяльності малих підприємств, що є результатом систематичного, творчого, але водночас стру-ктурованого процесу. Описано типові помилки у ході проведення маркетингового планування та виявлена без-посередня та активна участь працівників у цих процесах. Доведено, що застосування маркетингового плану-вання в діяльності малих підприємств на етапі їх становлення допоможе максимально враховувати потреби цільових споживачів, ефективно управляти ресурсами, своєчасно виявляти нові можливості і потенційні ризи-ки. В умовах сучасного нестабільного ринку це доцільно врахувати при формуванні тактичних та стратегіч-них цілей розвитку малих підприємств України.
КЛЮЧОВІ СЛОВА
Маркетингове планування, управління, прибуток, процес, етап становлення, мале підприємство
ПОСИЛАННЯ