ПРІОРИТЕТИ МАРКЕТИНГУ КОМПАНІЙ НА МІЖНАРОДНОМУ РИНКУ ФАРМАЦЕВТИЧНОЇ ПРОУКЦІЇ

Кудирко Л.П.
Державний торговельно- економічний університет
https://orcid.org/0000-0002-9089-7223
DOI: https://doi.org/10.30838/EP.193.53-59

ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ

АНОТАЦІЯ

В статті представлено сучасні тенденції розвитку міжнародного ринку фармацевтичної продукції та роз-крито їх відображення в реалізації маркетингових підходів провідних компаній-лідерів. Метою даної статті є розкриття пріоритетів маркетингу міжнародних фармацевтичних компаній в умовах глобальних викликів.
Результати дослідження засвідчили, що сучасний концепт фармацевтичного маркетингу виходить далеко за межі усталеного вузького тлумачення як комплексу інструментів щодо виробництва, збуту та просування фармацевтичного продукту і характеризується високим рівнем адаптаційності щодо викликів глобального маркетингового середовища ХХІ століття. Виявлено фокусування маркетингу провідних компаній на таких пріоритетах як: масштабування бюджетів маркетингу, забезпечення синергії між маркетингом та фінансови-ми індикаторами діяльності, оптимізація взаємодії з ключовими лідерами думок, активізація багатоканально-го маркетингу тощо. Перспективи подальших досліджень розглядаються в напрямку оцінки механізмів та ефектів впровадження маркетингових інновацій у сфері міжнародної фармацевтики.

КЛЮЧОВІ СЛОВА

Інноваційний маркетинг, міжнародний маркетинг, міжнародний фармацевтичний ринок, глобальні стратегії.

ПОСИЛАННЯ

1. Pharmaceutical Marketing Industry Statistics: A Comprehensive Overview and Analysis
Link: https://wifitalents.com/statistic/marketing-in-pharma-industry
2. Задорожнюк Н., Малиш І., Мінєєва Я. Специфіка маркетингу фармацевтичної галузі. Науковий вісник Мукачівського державного університету, 2020. №1 (13). С. 86-91.
3. Timanyuk I., Bondarieva I., Malyi V. Digitalization of Pharmaceutical Business in Ukraine. Research Jour-nal of Pharmacy and Technology, 2022. Р.1555-1559
DOI: https://doi.org/10.52711/0974-360X.2022.00259
4. Bharskar G., Suhass S. Digital marketing in pharmaceutical sector. International journal of pharmaceutical science and health care, 2020. №2.
DOI: https://doi.org/10.26808/rs.ph.i10v2.01
5. Jalilova A. Strategy to increase the share of sales in the pharmaceutical market. Economics of Development, 2024. №23. Р. 53-61.
DOI: https://doi.org/10.57111/econ/1.2024.53
6. Harsha, & Kumar, Alwin & Jwalapuram, Srihari & Kumar, Sravan. Marketing strategies in the pharmaceuti-cal industry. The Scientific Temper, 2023. №14. 1526-1530.
DOI: https://doi.org/10.58414/SCIENTIFICTEMPER.2023.14.4.67
7. Melnyk Y., Golysheva I. Features of the marketing complex in the system of innovative development of pharmaceutical companies. Marketing and Management of Innovations, 2017. №4, 27-39.
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2017.4-02
8. Кудирко Л., Ратушний Б. Бренд-менеджмент компаній в глобальному конкурентному середовищі. Економічний простір, 2024. №(190). С. 280-286.
DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/190-51
9. Bin Sawad, Aseel & Turkistani, Fatema. Pharmaceutical Marketing Transformation due to COVID-19 Pan-demic. Journal of Pharmaceutical Research International, 2021. №33. Р. 91-99.
DOI: https://doi.org/10.9734/jpri/2021/v33i33A31776
10. Esparcia C., López R. Outperformance of the pharmaceutical sector during the COVID-19 pandemic: Glob-al time-varying screening rule development, Information Sciences, 2022. Vol. 609. Р. 1181-1203.
DOI: https://doi.org/10.1016/j.ins.2022.07.146
11. Кузьминчук Н., Куценко Т., Коваль В., Бондарь В. Маркетинг лікарських препаратів у контексті дер-жавного регулювання фармацевтичного ринку. Центральноукраїнський науковий вісник. Економічні науки, 2020. № 5(38). С. 190-196.
12. Жолуденко Т. Роль інноваційного маркетингу у розвитку міжнародного фармацевтичного ринку. Актуальні проблеми економіки, 2024. № 6 (276). С. 217-227.
DOI: https://doi.org/10.32752/1993-6788-2024-1-276-217-227
13. Pharmaceutical market: worldwide revenue 2001-2023.
Link: https://www.statista.com/statistics/263102/pharmaceutical-market-worldwide-revenue-since-2001
14. Market share of leading 10 national pharmaceutical markets worldwide in 2023
Link: https://www.statista.com/statistics/245473/market-share-of-the-leading-10-global-pharmaceutical-markets
15. Global Health Workforce statistics database
Link: https://www.who.int/data/gho/data/themes/topics/health-workforce
16. R&D spending as revenue share of leading 10 pharmaceutical companies in 2023.
Link: https://www.statista.com/statistics/309471/randd-spending-share-of-top-pharmaceutical-companies
17. Number of pharmaceutical and biotech merger and acquisition deals worldwide from 2015 to 2022.
Link: https://www.statista.com/statistics/314605/global-pharmaceutical-merger-and-acquisition-deals
18. Mean marketing budgets of healthcare companies in the United States form 2017 to 2023.
Link: https://www.statista.com/statistics/1296720/marketing-budgets-healthcare-companies-us
19. Kuchler H. Novavax closes in on Covid triumph after 33 years of failure. Financial Times, 2021.
Link: https://www.ft.com/content/22d3805e-c304-4d95-ae32-f559ff34886a
20. The Rules of Engagement with Key Opinion Leaders (KOLs)
Link: https://medicalaffairsspecialist.org/blog/the-rules-of-engagement-with-key-opinion-leaders
21. The Ogilvy Health Social Check-Up 2023
Link: https://www.ogilvy.com/ideas/ogilvy-health-social-check-2023