ЛІДЕРСТВО ТА ДІЛОВІ КОМУНІКАЦІЇ В УМОВАХ СТРАТЕГІЧНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ

Руденко О.А.
Черкаський державний технологічний університет
https://orcid.org/0000-0002-0713-5405
Чаленко В.В.
Черкаський державний технологічний університет
Сергата М.М.
Черкаський державний технологічний університет
DOI: https://doi.org/10.30838/EP.194.79-82

ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ

АНОТАЦІЯ

У статті розглядається взаємозв'язок між лідерством та діловими комунікаціями в контексті стратегічного менеджменту. Особлива увага приділяється ролі лідера як ключової фігури у формуванні ефективних комунікативних процесів, які сприяють реалізації стратегічних цілей організації. Автори аналізують, як лідерство впливає на розвиток внутрішніх і зовнішніх комунікацій та їхню роль у забезпеченні успішного стратегічного управління. Окремо розглядаються сучасні виклики, з якими стикаються лідери в умовах глобалізації та цифрових технологій, а також їхні стратегії адаптації до змін. Розглянуто міжкультурний стиль лідерства в контексті будь-якої культури, що надає можливість проаналізувати існуючі цінності та підходи до керівництва. Доведено що подальших досліджень потребують: кроскультурні бар'єри в комунікаціях; вплив культурних норм на лідерські стилі; роль емоційного інтелекту в лідерських комунікаціях; стратегії адаптації стратегічного менеджменту до різних культурних контекстів.

КЛЮЧОВІ СЛОВА

лідер, лідерство, ділові комунікації, стратегічний менеджмент, управління

ПОСИЛАННЯ

1. Adizes I. (2010). How to Manage in Times of Crisis, p. 42-51
2. Adizes I. (2019). Organizational Lifecycle.
Link: https://adizes.com/
3. Kotter J.P. (2007). Leading Change: Why Transformation Efforts Fail. J.P. Kotter Harvard Business Review. Vol. 85, №1. Р. 96-103
4. Yukl, G., & Mahsud, R. (2010). Why flexible and adaptive leadership is essential. Consulting Psychology Journal: Practice and Research, 62(2), 81-93
5. Goleman, D. (2000). Leadership that gets results. Harvard Business Review, 78(2), 78-90
6. Campbell I. A. (1967). Evidence for Two Current Conduction in Iron. I. A. Camp bell, A. Fert, A. R. Pomeroy. Philosophical magazine. Vol. 15, no. 1. P. 977
7. Hofstede G. Cultures and Organizations: Software for the Mind. New York : McGraw-Hill, 2010. 578 p.
8. Chudzicka-Czupała A, Hapon N, Chiang SK, Żywiołek-Szeja M, Karamushka L, Lee CT, Grabowski D, Paliga M, Rosenblat JD, Ho R, McIntyre RS, Chen YL. (2023). Depression, anxiety and post-traumatic stress during the 2022 Russo-Ukrainian war, a comparison between populations in Poland, Ukraine, and Taiwan. Sci Rep. 13(1):3602.
Link: https://doi:10.1038/s41598-023-28729-3
9. Bass, B. M. (1985). Leadership and performance beyond expectations. Free Press.
10. Avolio, B. J., & Gardner, W. L. (2005). Authentic leadership development: Getting to the root of positive forms of leadership. The Leadership Quarterly, 16(3), 315-338.
11. Greenleaf, R. K. (1970). The servant as leader. Center for Applied Ethics.