СТРАТЕГІЯ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Кравченко О.О.
Черкаський національний університет імені Б. Хмельницького
https://orcid.org/0000-0002-8776-4462
Рибак Н.С.
Черкаський національний університет імені Б. Хмельницького
DOI: https://doi.org/10.30838/EP.195.3-7

ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ

АНОТАЦІЯ

У статті розглядаються підходи до формування стратегії інноваційного розвитку підприємницької діяльності, яка є ключовим фактором підвищення конкурентоспроможності бізнесу в умовах швидких ринкових змін. Проведено аналіз основних етапів розробки інноваційної стратегії, включаючи оцінку внутрішнього та зовнішнього середовища, визначення пріоритетних напрямків інновацій, вибір інструментів для їх реалізації та оцінку ефективності. Особлива увага приділена таким інструментам, як дизайнмислення, інноваційні кластери та стартап-акселери, які сприяють впровадженню нових ідей та технологій у бізнес-процеси. Висвітлено основні виклики, з якими зустрічається підприємство, та запропоновано рекомендації для успішної інтеграції інноваційних рішень. Стаття розглядає також перспективи розвитку інноваційного підприємництва в Україні, враховуючи сучасні тенденції та потреби ринку підприємств.

КЛЮЧОВІ СЛОВА

інноваційний розвиток, підприємство, підприємництво, стратегія, дизайн мислення, маркетингові інновації, кластери.

ПОСИЛАННЯ

1. Бурбан, О.В. (2021). Роль оцінювання вартості як інструмента підготовки рішень для обґрунтування ринкової капіталізації підприємства. Економічний форум, № 1. С. 116–121
2. Головчук Ю.О., Пчелянська Г.О. (2020). Особливості формування стратегії підвищення конкурентоспроможності підприємства на основі парадигми інноваційного розвитку. Економіка та держава, № 3. С. 66 -70
3. Кравченко О.О. (2011). Інноваційний розвиток та структурні зміни в економіці : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. екон. наук : спец. 08.00.01 «Економічна теорія та історія економічної думки». Ки\в, 21 с.
4. Крисько Ж. (2022). Роль підприємництва в економічному розвитку країни. Економічний аналіз, № 4.
DOI: https://doi.org/10.35774/econa2022.04.015
5. Савченко С. М. (2021). Сутність та принципи стратегічного управління ефективністю діяльності підприємства. Ефективна економіка, № 2.
Link: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/2_2021/94.pdf
6. Талавиря О.М. (2021). Аспекти розробки економічної стратегії розвитку підприємств. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: Економіка, Ужгород. С. 334-339
7. Чумак О.В., Левіна М.В., Олексієнко Б.М. (2024). Оптимізація бізнеспроцесів підприємств у системі стратегічного управління інноваційною діяльністю. Бізнес Інформ, № 1. C. 430–436
Link: https://www.businessinform.net/article/?year=2024&abstract=2024_1_0_430_436
8. Yemelyanov, O., Petrushka, I., Zahoretska, O., Petrushka, K. & Havryliak, A. (2023). Information support for managing energy-saving technological changes at enterprises. Procedia Computer Science, 217(3). С. 258-267
DOI: https://doi.org /10.1016/j.procs.2022.12.221