ЦИФРОВІ ОСВІТНІ ПЛАТФОРМИ: НОВІ МОЖЛИВОСТІ У РОЗВИТКУ КАДРОВОГО ПОТЕНЦІАЛУ ОРГАНІЗАЦІЙ

Слатвінський М.А.
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
https://orcid.org/0000-0003-4096-2901
DOI: https://doi.org/10.30838/EP.196.217-224

ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ

АНОТАЦІЯ

У статті досліджується роль цифрових освітніх платформ у розвитку кадрового потенціалу організацій в умовах цифрової трансформації. Проаналізовано сучасні виклики, з якими зіштовхуються організації, такі як глобалізація ринку праці, швидке оновлення знань та необхідність адаптації до нових технологій. Розглянуто переваги використання цифрових платформ, серед яких доступність, гнучкість, персоналізація навчання та економія ресурсів. Наведено класифікацію платформ за функціональністю, форматом доступу, цільовою аудиторією та рівнем інтерактивності. Визначено основні бар’єри впровадження платформ, зокрема питання кібербезпеки, опір працівників до змін та технічні складнощі інтеграції. Окреслено перспективи застосування платформ, таких як Coursera, LinkedIn Learning, edX, Moodle, які надають можливість безперервного навчання, формування сучасних компетентностей та отримання міжнародно визнаних сертифікатів.
Результати дослідження вказують на необхідність інтеграції цифрових платформ у стратегії розвитку організацій для підвищення їх конкурентоспроможності, що потребує поєднання традиційних і цифрових підходів до навчання. Отримані висновки сприяють оптимізації процесів підвищення кваліфікації персоналу та розробці ефективних освітніх стратегій організацій.

КЛЮЧОВІ СЛОВА

кадровий потенціал, людські ресурси, навчання персоналу, управління, цифрові технології, цифрова компетентність.

ПОСИЛАННЯ

1. Геревенко А.М., Ільїна Т.В., Ібрагімова Л.А. (2024). Використання цифрових платформ для підвищення якості професійної освіти. Академічні візії, № 31.
Link: https://academy-vision.org/index.php/av/article/view/1149
2. Феєр О. (2023). Використання інноваційних технологій в сучасному освітньому процесі. Освіта і наука, № 1 34). С. 246–253
3. Amalia M.R. (2024). The impact of digital era 4.0 transformation on human resources management. Management studies and business journal, Vol. 1. P. 89–98
Link: https://journal.ppipbr.com/index.php/productivity/index
4. Bankovska M. (2023). Analysis of e-learning platforms: comparison between Udemy and Skillshare. Problems of engineering cybernetics and robotics, Vol. 80.
DOI: https://doi.org/10.7546/pecr.80.23.05
5. Chinenye Gbemisola Okatta, Funmilayo Aribidesi Ajayi, Olufunke Olawale. (2024). Navigating the future: integrating AI and machine learning in HR practices for a digital workforce. Computer science & IT research journal, Vol. 5, No. 4. Pp. 1008–1030
DOI: https://doi.org/10.51594/csitrj.v5i4.1085
6. Conache M., Dima R., Mutu A. (2016). A comparative analysis of MOOC (massive open online course) platforms. Informatica economica, Vol. 20. No. 2/2016. Pp. 4–14
DOI: https://doi.org/10.12948/issn14531305/20.2.2016.01
7. Coursera vs. LinkedIn Learning vs. edX comparison chart. Sourceforge.
Link: https://sourceforge.net/software/compare/Coursera-vs-LinkedIn-Learning-vs-edX
8. Digital tools and challenges in human resource development and its potential within the maritime sector through bibliometric analysis / Y. Autsadee et al. Journal of international maritime safety, environmental affairs, and shipping. 2023. Vol. 7. No. 4.
DOI: https://doi.org/10.1080/25725084.2023.2286409
9. Future of digital work: challenges for sustainable human resources management / M. Dabić et al. Journal of innovation & knowledge, 2023. Vol. 8, No. 2. 100353.
DOI: https://doi.org/10.1016/j.jik.2023.100353
10. Hurley L. Udemy vs Coursera: which is better? Learnopoly.
Link: https://learnopoly.com/udemy-vs-coursera
11. Krithika J., Venkatraman P., Sindhujaa E.A. (2019). Virtual HR era in human resource management. EPRA international journal of multidisciplinary research, Vol. 5. No. 10. Pp. 49–57
Link: https://eprajournals.com/IJMR/article/1714/abstract
12. Laumer S., Eckhardt A., Weitzel T. (2010). Electronic human resources management in an e-business environment. Journal of electronic commerce research, Vol. 11, No. 4. Pp. 240–250.
13. Prokopenko O., Garafonova O., Zhosan H. (2023). Digital tools in human resource management: how digitization affects personnel management. Socio-economic relations in the digital society, Vol. 4, No. 50. Pp. 84–94
DOI: https://doi.org/10.55643/ser.4.50.2023.540
14. The impact of E-HRM tools on employee engagement / K. Stachová et al. Administrative sciences. 2024. Vol. 14, No. 11. Pp. 303.
DOI: https://doi.org/10.3390/admsci14110303
15. Thite M. (2020). Digital human resource development: where are we? Where should we go and how do we go there? Human resource development international, Vol. 25 No. 1. Pp. 87–103
DOI: https://doi.org/10.1080/13678868.2020.1842982
16. Udemy vs Coursera vs Udacity vs edX: the ultimate comparison. Transizion.
Link: https://www.transizion.com/udemy-vs-coursera-vs-udacity-vs-edx
17. Vardarlier P. (2020). Digital transformation of human resource management: digital applications and strategic tools in HRM. Digital business strategies in blockchain ecosystems / ed. by U. Hacioglu. Cham.
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-29739-8
18. Vardarlier P., Ozsahin M. (2021). Digital transformation of human resource management: social media’s performance effect. International journal of innovation and technology management, Vol. 18. No. 3.
DOI: https://doi.org/10.1142/s021987702150005x
19. Zhang J., Chen Z. (2024). Exploring human resource management digital transformation in the digital age. Journal of the knowledge economy. No. 15. Pp. 1482–1498
DOI: https://doi.org/10.1007/s13132-023-01214-y