ОСОБЛИВОСТІ МІЖНАРОДНОГО МАРКЕТИНГУ В УМОВАХ ЦИФРОВОЇ ЕКОНОМІКИ: ІНДЕКС ЦИФРОВОГО РОЗВИТКУ

Корсунова К.Ю.
Західноукраїнський національний університет
https://orcid.org/0000-0003-4980-2015
DOI: https://doi.org/10.30838/EP.196.249-257

ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ

АНОТАЦІЯ

У статті обґрунтовано, що міжнародний маркетинг є важливим інструментом для розвитку бізнесу в умовах глобалізації. Одним із ключових чинників, що суттєво впливають на його трансформацію, є цифровізація економіки. Цифрові технології радикально змінюють стратегії ведення бізнесу, комунікації з споживачами та організацію процесів на міжнародних ринках. В умовах цифрової економіки компанії зіштовхуються з новими можливостями, але й отримують нові виклики. Одним із таких інструментів для вимірювання і оцінки рівня цифрового розвитку є «Індекс цифрового розвитку», який дозволяє країнам і компаніям оцінювати свою здатність адаптуватися до сучасних цифрових тенденцій. Вивчення цього індексу допомагає зрозуміти, як країни можуть розвивати свою цифрову інфраструктуру для покращення ефективності міжнародного маркетингу. Метою представленої роботи є розгляд особливостей міжнародного маркетингу в умовах цифрової економіки. Основними методами використані в роботі є методи: аналізу, синтезу, індукції, дедукції, узагальнення, порівняння, логічний метод, метод кластерного аналізу, графічний метод. Таким чином, в умовах цифрової економіки міжнародний маркетинг набуває нових особливостей, оскільки компанії повинні адаптувати свої стратегії до постійно змінюваного технологічного середовища. Індекс цифрового розвитку стає важливим інструментом для оцінки того, наскільки країни та їх бізнеси здатні впроваджувати інноваційні рішення для розширення свого впливу на міжнародних ринках. Водночас, для досягнення успіху в міжнародному маркетингу в епоху цифрових технологій, компаніям необхідно активно інвестувати в цифрову трансформацію, розвивати інфраструктуру та враховувати культурні та економічні особливості різних ринків. Тільки через інтеграцію технологій та розуміння специфіки глобального цифрового середовища можна забезпечити стійке зростання на міжнародній арені. Індекс цифрового розвитку дає можливість визначити, на якому етапі цифрової трансформації знаходяться різні держави, а також оцінити рівень їх готовності до інтеграції новітніх технологій у бізнес-процеси. Це дозволяє міжнародним компаніям враховувати ці фактори при плануванні маркетингових стратегій, що сприяє успішному виходу на нові ринки та створенню довгострокових відносин з глобальними споживачами. Важливим елементом, який необхідно враховувати в умовах цифрової економіки, є персоналізація маркетингових стратегій. Завдяки великим даним та аналітиці, міжнародні компанії мають можливість створювати індивідуалізовані пропозиції для споживачів, враховуючи їх поведінкові патерни та вподобання. Цифрові інструменти дозволяють здійснювати точне таргетування, розширюючи межі можливостей для бізнесу на міжнародному рівні.

КЛЮЧОВІ СЛОВА

міжнародний маркетинг, цифрові інструменти маркетингу, цифрові технології, цифрова економіка, цифровізація, індекс цифрового розвитку

ПОСИЛАННЯ

1. Bilovodska, O., Melnyk, Y., Alenin, Y., & Arkusha, L. (2020). Implementation of marketing and legal tools in the process of commercialization for innovative products in strategic management and entrepreneurship. International Journal for Quality Research, 14(4), 1261-1278.
DOI: https://doi.org/10.24874/IJQR14.04-18
2. Chi, C. (2021). 18 of the best marketing techniques for 2022.
Link: https://blog.hubspot.com/marketing/marketing-techniques.
3. Desyatnyuk, O., Krysovatyy, A., Ptashchenko, O. and Kyrylenko, O. (2024). Financial Security in the Conditions of Globalization: Strategies and Mechanisms for the Protection of National Interests. Econ. Aff., 69(Special Issue): 261-268
Link: https://ndpublisher.in/admin/issues/EAv69n1z1.pdf
4. Flaig, A., Kindstrom, D., & Ottosson, M. (2021). Market-shaping strategies: A conceptual framework for generating market outcomes. Industrial Marketing Management, 96, 254-266
DOI: https://doi.org/10.1016/j.indmarman.2021.06.004
5. Huang, Yu-Ch. (2022). How marketing strategy, perceived value and brand image influence WOM outcomes – The sharing economy perspective. Journal of Retailing and Consumer Services, 68, article number 103071.
DOI: https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2022.103071
6. Krchova, H., & Švejnová Hoesová, K. (2021) The impact of modern communication marketing tools to increase the innovativeness of business. Marketing and Management of Innovations, 5(3), 117-126
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2021.3-10
7. Krysovatyy, A.I., & Sokhatskya, O.M. (Eds.). (2018). The fourth industrial revolution: Changing directions of international investment flows. Ternopil: PE Yu.V. Osadtsa.
8. Michael Sony (2018) Industry 4.0 and lean management: a proposed integration model and research propositions
Link: https://www.researchgate.net/publication/328611557_Industry_40_and_lean_management_a_proposed_integration_model_and_research_propositions
9. Reznikova, N.V., Rubtsova, M.Yu., & Ivashchenko O.A. (2019). Prospects for the development of international marketing strategies in the context of global convergence. Efektyvna Ekonomika, 7.
DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2019.7.10
10. Rubmann, M. (2015). Industry 4.0: The future of productivity and growth in manufacturing industries. The Boston Consulting Group. Inc. 2015.
Link: https://www.bcg.com/publications/2015/engineered_products_project_business_industry_4_future_productivity_growth_manufacturing_industries
11. Shevchenko I. O. et al. (2023) Management of the global competitiveness of companies in the field of electronic commerce in the conditions of digitalization. Journal of Theoretical and Applied Information Technology. 2023. Vol. 101, no 4. P. 1527-1537
Link: https://www.jatit.org/volumes/Vol101No4/31Vol101No4.pdf
12. Shtal, T., Ptashchenko, O., Rodionov, S., & Kurtsev, O. (2023). Implementation of modern marketing tools in entrepreneurial activity. Development Management, 22(4), 53-63
DOI: https://doi.org/10.57111/devt/4.2023.53
13. Zuliyati, P.T., & Rusdianto, H. (2021). The creative economy in developing entrepreneurship: A case study on calligraphy craftsmen in Indonesia. Economic Annals-XXI, 194(11-12), 90-95
DOI: https://doi.org/10.21003/ea.V194-11
14. Zyma O., Ptashchenko О., Shevchenko І., Afanasieva О. (2020) International marketing and marketing audit in the context of european integration and globalization Management , 2020, № 2, p. 9-25
15. Птащенко О., Карп В. (2023) Особливості реалізації новітніх технологій на міжнародному ринку: маркетинговий аспект. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2023. №5 (322). C. 170-176
DOI: https://doi.org/10.31891/2307-5740-2023-322-5-28
16. Digital Development Index
Link: https://www.statista.com/statistics/1372137/eu-digitalization-desi-member-states/