ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ІНСТРУМЕНТ РОЗВИТКУ ФРАНЧАЙЗИНГОВИХ МЕРЕЖ

Верстяк А.В.
Чернівецький національний університет ім., Ю. Федьковича
https://orcid.org/0000-0002-8090-1233
Верстяк О.М.
Чернівецький торговельно-економічний інститут ДТЕУ
https://orcid.org/0000-0002-4222-4964
Вінничук І.С.
Чернівецький національний університет ім., Ю. Федьковича
https://orcid.org/0000-0001-5961-550X
DOI: https://doi.org/10.30838/EP.199.154-158

ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ

АНОТАЦІЯ

Впровадження інформаційних технологій у франчайзинговий бізнес є важливим фактором його ефективності та конкурентоспроможності. У статті розглядається роль цифрових технологій у розвитку франчайзингових моделей, зокрема використання POS-систем, CRM, ERP, електронної комерції та штучного інтелекту для автоматизації бізнес-процесів, покращення комунікації та управління операційною діяльністю. Досліджено уніфіковану теорію прийняття та використання технологій (UTAUT) як теоретичну основу для аналізу технологічної адаптації франчайзі. Проаналізовано основні фактори, що впливають на прийняття технологій у франчайзингу, включаючи очікувану ефективність, зручність використання, соціальний вплив та фасилітуючі умови. Стаття також визначає ключові виклики, що виникають під час технологічної інтеграції у франчайзингових мережах, та перспективи подальших досліджень у цій галузі.

КЛЮЧОВІ СЛОВА

франчайзинг, інформаційні технології, франчайзі, цифрова трансформація, POS-системи, CRM, ERP, UTAUT, електронна комерція, штучний інтелект

ПОСИЛАННЯ

1. Venkatesh, V., Thong, J.Y. & Xin Xu. (2016). Unified Theory of Acceptance and Use of Technology: A Synthesis and the Road Ahead. Journal of the Association for Information Systems, No. 17(5). Pp. 328–376
2. Jing, W., Xinchun, L., Peng, W., Quanlong, L., Zhiwen, D. & Jingzhi, W. (2022). Research Trend of the Unified Theory of Acceptance and Use of Technology Theory: A Bibliometric Analysis. Sustainability, No. 14(10).
3. Abd Aziz, N.A., Hanafiah, M.H., Ramdan, M.R., Abd Latif, M.N., Abd Aziz, N.A. & Zainol, Z. (2022). Barriers of Supply Chain Management in International Market for Malaysian Food and Beverages Franchisors. Jurnal Pengurusan, No. 65. Pp. 97-107
4. Baena, V. & Cerviño, J. (2012). International franchise expansion of service chains: insights from the Spanish market. The Service Industries Journal, No. 32(7). Pp. 1121–1136
5. Noraini, I. (2000). Industri Francais dan Pembangunan Malaysia, Singapura dan Indonesia: Analisis Strategik (2nd ed.).
6. Shumba, K., Zindiye, S. & Donga, G. (2017). Challenges faced by franchise entrepreneurs operating in a volatile business environment: a case of the fast food industry in Harare, Zimbabwe. Problems and Perspectives in Management.
7. Lafontaine, F., & Shaw, K. L. (2017). Targeting Managerial Control: Evidence from Franchising. Journal of Economics & Management Strategy, No. 26(3). Pp. 635-663
8. Pardo-del-Val, M., Martínez-Fuentes, C., López-Sánchez, J.I., & Minguela-Rata, B. (2014). Franchising: the dilemma between standardisation and flexibility. The Service Industries Journal, No. 34(9-10). Pp. 828-842
DOI: https://doi.org/10.1080/02642069.2014.905925