Перейти до вмісту (натисніть Enter)
КОМУНІКАЦІЙНА СТРАТЕГІЯ УКРАЇНСЬКИХ БІЗНЕС-ЕКСПОРТЕРІВ В УМОВАХ ГЕОПОЛІТИЧНИХ ВИКЛИКІВ (in English)
Максимова І.І.
Вишневська К.Г.
Кулішов В.В.
Падалка О.С.
ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ
АНОТАЦІЯ
У статті здійснено теоретико-методологічне обґрунтування комунікаційної стратегії експортерів як невід’ємного елемента просування бізнесу на міжнародному ринку. Визначено ключові підходи до формування ефективної комунікаційної з урахуванням глобальних трансформацій та геополітичних ризиків, а також обґрунтовано інструментарій, спрямованого на підвищення їх присутності і пізнаваності на міжнародних ринках. Систематизовано основні детермінанти, що впливають на формування комунікаційної стратегії, а саме: сегментацію та профілювання цільової аудиторії, вибір оптимальних засобів передачі інформації, визначення ключових меседжів, оцінювання ефективності комунікаційної та маркетингової стратегії, а також комплекс заходів, спрямованих на забезпечення чіткої, узгодженої та привабливої комунікації. Окрім цього, проаналізовано виклики та проблеми українських експортерів на міжнародному ринку, зокрема: недосконалість інфраструктури, недостатній розвиток фінансових механізмів підтримки експортерів, залежність динаміки українського експорту від змін кон’юнктури світового ринку та високої імпортозалежності, валютні коливання, політичну ситуацію та зміни в міжнародних торговельних угодах. Представлено аналітичну інформацію щодо українського товарного експорту в умовах нестабільності світових ринків аграрної та металургійної продукції. Запропоновано комплекс інструментів для реалізації міжнародної комунікаційної стратегії, зокрема: участь у виставках, цифровий і контент-маркетинг, PR-кампанії, спрямовані на формування позитивного іміджу та створення національних брендів продукції, які підкреслюють унікальну торговельну пропозицію та конкурентоспроможність на зовнішніх ринках. Зроблено висновок, що комунікаційна стратегія українських експортерів потребує детального вивчення локальних умов, культурних, демографічних, психологічних та економічних факторів, що дасть змогу точніше визначати потреби та пріоритети міжнародних споживачів. Таким чином, необхідним є стратегічне переосмислення політики експортної орієнтації та її адаптація до умов геополітичних викликів.
КЛЮЧОВІ СЛОВА
експорт, бізнес-комунікація, стратегія, імідж, бренд, PR-кампанія, цифровий маркетинг, геополітика, міжнародні відносини
ПОСИЛАННЯ
1. Кулішов В.В. (ред.). (2023). Глобальна економіка: становлення, трансформації, виклики : підручник. Прага: OKTAN PRINT, 500 с.
2. Гушко С. (2021). Макроекономіка: теорія і практика: навч. посібник. ред. В.В. Кулішов. Кривий Ріг, ОКТАН ПРІНТ, 272 с.
3. Корінєв В.Л., Кулішов В.В., Одягайло Б.М. (2011). Міжнародний маркетинг: навч. посібник. ред В.В. Кулішов. Львів: «Магнолія 2006», 384 с.
4. Ковтун Є.О., Дячук М.В., Русавська Ю.П. (2018). Управління зовнішньоекономічною діяльністю підприємства. Науковий вісник Миколаївського національного університету ім. В.О. Сухомлинського, № 2. С. 41–45
5. Статистика та реєстри. Державна митна служба України.
6. Харчук Д.Л., Клімова І.О. (2017).
7. Хмарська І.А. (2018). Інноваційні тенденції ринку маркетингових комунікацій та їх вплив на діяльність підприємств легкої промисловості України. Вісник Миколаївського національного університету. Глобальні та національні проблеми економіки., Вип. 21. С. 434-441
8. Державна служба статистики України. (2024).
9. Totska O. (2023). Foreign trade in goods of Ukraine with EU countries: value dimension. National Interest, Vol. 3. No. 11. Pp. 1–15
10. Ukraine: a global granary (2023). European Council.
11. Ishchuk S.O., Sozansky L.Yu. (2024). Ukrainian commodity exports: challenges in war and post-war recovery. Regional Econom, No. 1
12. Танасійчук А.М. (2023). Розробка комунікацій бренду в цифровому середовищі. Трансформаційна економіка, № 3(03). С. 45-49
13. Танасійчук А., Ковальчук С., Соколюк К., Соколюк С., Любохинець Л., Сіренко С. (2022). Інноваційні методи оцінки ефективності Інтернет-комунікацій підприємств. Європейський журнал сталого розвитку, No. 11 (2). P. 15.
14. Prygara O. (2022). Strategy of enterprise promotion in international B2B markets. Bulletin of the Taras Shevchenko National University of Kyiv, No. 4(221).
15. Юрченко, О. (2024). Публічна дипломатія як форма міжнародних комунікацій, її роль у формуванні іміджу України. Економіка та суспільство, № 64.
16. Решетнікова, О.В., Даниленко, В.І., & Дядик, Т.В. (2022). Доцільність формування глобалізації бренду в сучасному середовищі міжнародного маркетингу. Економічний простір, Вип. 178). С. 7-11
17. Kvasova, L., Kurbatska, L., & Bolovin, V. (2023). Features of strategy formation of Ukrainian companies on international markets. Green, Blue and Digital Economy Journal, No. 4(3). Pp. 32-38
18. Gurkov, I., & Dahms, S. (2024). Organizational communication strategies in response to major disruptions: The case of the worsening situation in the Russia-Ukraine conflict. International Journal of Organizational Analysis, No. 32(6). Pp. 1127-1140
19. Kuzyk, O. (2023). Internet tools in marketing communications of agribusinesses in Ukraine. Universal Journal of Agricultural Research, 11(2). No. Pp. 217-229
20. Barić, A., Omazić, M. A., & Aleksić, A. (2021). Corporate social responsibility of export organizations: relation between strategy, activities and communication on foreign markets. Interdisciplinary Description of Complex Systems: INDECS, No. 19(1). Pp. 120-131
21. Shoham, A. (2021). Standardization of international strategy and export performance: a meta-analysis. In Strategic Global Marketing, Pp. 97-120). Routledge.
22. Zhang, D. (2022). Environmental regulation, green innovation, and export product quality: What is the role of greenwashing?. International Review of Financial Analysis, N0. 83. 102311.