Перейти до вмісту (натисніть Enter)
РИТЕЙЛ В УМОВАХ СУЧАСНОГО КОНКУРЕНТНОГО СЕРЕДОВИЩА: АНАЛІЗ ТРЕНДІВ ТА ТЕНДЕНЦІЙ
Заіка Ю.А.
Іріх Т.А.
ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет»
ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ
АНОТАЦІЯ
Конкурентне торговельне середовище в Україні набуває особливої акуальності у часи війни, тому метою даного дослідження є комплексний аналіз конкурентного середовища у сфері роздрібної торгівлі в Україні, визначення ключових факторів, що впливають на конкурентоспроможність основних гравців ринку, та розробка стратегічних рекомендацій для підвищення ефективності маркетингових підходів компанії Novus.
У цій статті проведено комплексний аналіз конкурентного середовища у сфері ритейлу, розглянуто ключові тенденції ринку, а також стратегічні підходи основних гравців, серед яких АТБ-Маркет, Сільпо, Ашан та Novus. Досліджено вплив цінової політики, асортименту, реклами та географічного розташування магазинів на конкурентну позицію кожної компанії. Також окреслено можливі напрями покращення маркетингових стратегії, такі як покращення персоналізації реклами та розширення асортименту товарів під власною маркою.
Особлива увага приділена використанню методики конкурентного бенчмаркінгу як інструменту оцінки ринкових позицій компаній та порівняння ефективності їхніх бізнес-стратегій. У статті підсумовано основні виклики, з якими стикаються оператори роздрібного ринку, зокрема зростання частки онлайн-торгівлі, конкуренція з боку дискаунтерів, логістичні труднощі та зміни у вподобаннях споживачів.
КЛЮЧОВІ СЛОВА
ритейл, конкурентний аналіз, маркетинг, ціноутворення, Novus, Сільпо, Ашан, АТБ, SMM, Big Data, бенчмаркінг.
ПОСИЛАННЯ
1. Бай, Ц., Кухарук, А. (2024). Аналіз конкурентоспроможності підприємства: зміст та фактори впливу. Економіка та суспільство, № 66.
2. Миколайчук І.П., Силкіна Ю.О. (2019). Сучасні тренди розвитку мережевого ритейлу в Україні. Вісник Львівського торговельно-економічного університету. Економічні науки, № 57. Pp. 40-44
3. Державна служба статистики України.
4. Сак Т., Грицюк Н. (2020). Ринок ритейлу в Україні: тенденції та перспективи розвитку в умовах кризи. Економічний часопис Східноєвропейського нац. ун-ту ім. Лесі Українки, Т. 2. № 22. С. 33–42
5. Солтис-Шолудько, Н. (2023). Український ринок роздрібної розділки: основні тенденції розвитку. Сучасна інженерія та інноваційні технології, № 4(25-04). С. 74–78
6. Зміст маркетингової товарної політики. Сутність та класифікація товарів. Buklib.net.
7. Актуальні проблеми та перспективи розвитку торгівлі в умовах Євроінтеграції. IV Всеукраїнська наук.-практ. конференція зб. тез доповідей (2022). C. 77-78; С. 130-132; С. 141-143
8. Гулик Т., Крюк В. (2018). Сутність поняття ринкової стратегії та її місце в системі міжнародного маркетингу. Економіка та суспільство, № 9 С. 354-360
9. Маркетинг у роздрібній торгівлі.
10. Пужай-Череда, А. (2016). Сутність економічної конкуренції та конкурентоспроможності. Сталий розвиток економіки, № 30. Pp. 55-60
11. Процишин Ю. (2020). Стратегічний маркетинг: електрон. навч. посібник для студ. спец. 075 МАРКЕТИНГ. Тернопіль: ЗУНУ. 146 с.