Перейти до вмісту (натисніть Enter)
СПОЖИВЧА МАРКЕТИНГОВА АКТИВНІСТЬ ТА СТРАТЕГІЇ ЇЇ ПОСИЛЕННЯ
Бєлова Т.Г.
Лукомець А.О.
Національний університет харчових технологій
ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ
АНОТАЦІЯ
Стаття присвячена розгляду питань щодо поведінки споживачів, зокрема, їхньої споживчої активності. Наведено визначення споживчої активності. Деталізовані чинники, які мають вплив на формування споживчої активності. Серед внутрішніх чинників окреслені психологічні, особистісні, ресурси споживачів, ситуаційного впливу. До зовнішніх чинників віднесені економічні, соціальні, сезонні, технологічні тощо. Обгрунтовано показники, якими можна виміряти споживчу маркетингову активність та споживчу компетентність. Запропоновано методику їхнього оцінювання. Описана матриця, яка формується за показниками споживчої активності та споживчої компетенції. З її метою визначається позиція узагальненого стану показника рівня споживчої активності. Він може розглядатися як високий і низький. В залежності від визначеного становища, пропонуються стратегії, які спрямовані на підвищення рівня споживчої активності.
КЛЮЧОВІ СЛОВА
поведінка споживачів, споживча активність, споживча компетентність, внутрішні чинники впливу, зовнішні чинники впливу, матриця споживчої активності, стратегії.
ПОСИЛАННЯ
1. Баранов В.В. (2024). Роль поведінкової економіки в розумінні прийняття економічних рішень. Академічні візії, № 28.
2. Гасимова М.Е. (2016). Дослідження факторів, що впливають на споживчий вибір. Траєкторія науки, Т. 2. № 12. С. 6.40-6.44
3. Євсейцева О.С., Потєха Д.С. (2016). Психологічні аспекти вивчення поведінки споживача. Інвестиції: практика та досвід, № 10. С. 30-34
4. Князик Ю.М., Лебідь Т.В. (2006). Формування лояльності споживачів як один з напрямків збільшення прибутковості підприємства.
5. Передало Х.С., Огерчук Ю.В., Лібенко Ю.С. (2019). Поведінкова економіка та можливості застосування технік її впливу в сучасних організаціях. Ефективна економіка, № 12.
6. Семенда Д.К., Семенда О.В. (2018). Дослідження поведінки споживачів в сучасних ринкових умовах. Молодий вчений, № 1(1). С. 535-540
7. Шевченко М.В. (2024). Споживча поведінка і сучасне маркетингове середовище: теоретичний аспект. Економіка та суспільство, № 66.
8. Щерба О.І. (2020). Процес прийняття рішення про купівлю індивідуальним споживачем: соціологічний аспект. Габітус, Вип. 15. С. 25-29