ОСОБЛИВОСТІ ІМПЛЕМЕНТАЦІЇ CRM-СИСТЕМ У ПРОЦЕСИ ОБСЛУГОВУВАННЯ КЛІЄНТІВ НА РИНКУ АВТОМОБІЛІВ

Гірна О.Б.
Національний університет «Львівська політехніка»
https://orcid.org/0000‐0002‐6776‐967X
Іваницький Р.Я.
Національний університет «Львівська політехніка»
https://orcid.org/0000-0002-4192-7959
Маляр Р.В.
Національний університет «Львівська політехніка»
https://orcid.org/0000‐0002‐5616‐5096
DOI: https://doi.org/10.30838/EP.200.136-143

ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ

АНОТАЦІЯ

У статті досліджено специфіку впровадження CRM-систем у діяльність автосалонів і дилерських центрів в умовах цифрової трансформації автомобільного ринку України. З’ясовано, що CRM-системи відіграють ключову роль у формуванні клієнтоорієнтованої стратегії підприємства, забезпечуючи автоматизацію обслуговування, персоналізацію комунікацій та підвищення ефективності продажів. Проаналізовано сучасні тенденції розвитку та висвітлено переваги діджиталізації при взаємодії з клієнтами в умовах нестабільного ринкового середовища. Зроблено акцент на зростанні попиту стосовно використання розроблених вітчизняних продуктів CRM-систем. Наведено результати порівняльної оцінки трьох популярних CRM-систем (SalesDrive CRM, KeepinCRM, KeyCRM із застосуванням методу багатовимірної середньої. За результатами дослідження оптимальною CRM-системою для ринку автомобілів визначено систему SalesDrive CRM. Окреслено перспективи подальших досліджень у напрямі адаптації CRM-систем до автомобільного ринку загалом.

КЛЮЧОВІ СЛОВА

діджиталізація, CRM-система, ринок автомобілів, програмні продукти, обслуговування клієнтів

ПОСИЛАННЯ

1. Мозгова Г.В., Морозов А.О., Фомін О.Д. (2017). Використання CRM-систем на українському ринку: особливості та перспективи. Проблеми системного підходу в економіці, № 2(58). С. 89-93.
Link: http://psae-jrnl.nau.in.ua/journal/2_58_2017_ukr/15.pdf
2. Мостова А.Д., Познякова Т.А. (2021). Удосконалення управління розподілом та збутом продукції торговельного підприємства з використанням цифрових технологій. Академічний огляд, № 2(55). С. 59-68.
DOI: https://doi.org/10.32342/2074-5354-2021-2-55-6
3. Шарапа О.М. (2009). Управління відносинами з клієнтами через впровадження CRM-систем як складова ефективного ведення бізнесу. Актуальні проблеми економіки, № 7. С. 175–183.
4. Янчук Т.В., Боєнко О.Ю. (2023). Впровадження CRM-систем як засіб підвищення ефективності маркетингової діяльності. Економіка та суспільство, № 48.
DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-48-89
5. Динаміка переходу українського бізнесу на українські та міжнародні CRM-системи. Дослідження Ringostat.
Link: https://business.diia.gov.ua/news/dynamika-perekhodu-ukrainskoho-biznesu-na-ukrainski-ta-mizhnarodni-crm-systemy
6. CRM-системи стали найбільшим сегментом ринку в 2022 році.
Link: https://news.finance.ua
7. Auto Dealership CRM Software Market Definition.
Link: https://www.thebusinessresearchcompany.com
8. 20 CRM Statistics That Sales Professionals Need to Know. (2025).
Link: https://www.nutshell.com/blog/crm-stats
9. Онлайн продажі автомобілів та поява цифрових дилерів. Світовий досвід.
Link: https://www.autoconsulting.com.ua
10. Market Size & Trends.
Link: https://www.grandviewresearch.com
11. Прасад А. (2024). Частина українського бізнесу досі користується російськими CRM, 14% компаній хочуть їх встановити – дослідження Ringostat.
Link: https://forbes.ua/news/chastina-ukrainskogo-biznesu-dosi-koristuetsya-rosiyskimi-crm-14-kompaniy-khochut-ikh-vstanoviti-doslidzhennya-ringostat-24072024-22580
12. Десятка найкращих CRM-систем в Україні.
Link: https://crmsolutions.ua/top-10-best-ukrainian-crm-systems
13. КобилюхО.Я., Гірна О.Б. (2022). Сучасні підходи до логістичного обслуговування клієнтів на основі використання CRM‐системи. Академічні візії, Вип. 10-11. С. 3-12.
DOI: http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.7025204
14. Єріна А.М. (2007). Статистика: структурно-логiчнi схеми та задачi: навч.посiбник. К.: КНЕУ, 304 с.
Link: https://kneu.edu.ua/ua/science_kneu/scientific_schools/shst/shst_praci/shst_prazi/sslstz
15. Матковський С.О., Гринькевич О.С., Сорочак О.З., Гальків Л.І. Прокопович-Павлюк І.В. (2013). Статистика підприємств: навч. посібник. К.: Алерта, 560 с.
Link: https://textbook.com.ua/statistika/1473453174