Перейти до вмісту (натисніть Enter)
ОСОБЛИВОСТІ ІМПЛЕМЕНТАЦІЇ CRM-СИСТЕМ У ПРОЦЕСИ ОБСЛУГОВУВАННЯ КЛІЄНТІВ НА РИНКУ АВТОМОБІЛІВ
Гірна О.Б.
Іваницький Р.Я.
Маляр Р.В.
ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ
АНОТАЦІЯ
У статті досліджено специфіку впровадження CRM-систем у діяльність автосалонів і дилерських центрів в умовах цифрової трансформації автомобільного ринку України. З’ясовано, що CRM-системи відіграють ключову роль у формуванні клієнтоорієнтованої стратегії підприємства, забезпечуючи автоматизацію обслуговування, персоналізацію комунікацій та підвищення ефективності продажів. Проаналізовано сучасні тенденції розвитку та висвітлено переваги діджиталізації при взаємодії з клієнтами в умовах нестабільного ринкового середовища. Зроблено акцент на зростанні попиту стосовно використання розроблених вітчизняних продуктів CRM-систем. Наведено результати порівняльної оцінки трьох популярних CRM-систем (SalesDrive CRM, KeepinCRM, KeyCRM із застосуванням методу багатовимірної середньої. За результатами дослідження оптимальною CRM-системою для ринку автомобілів визначено систему SalesDrive CRM. Окреслено перспективи подальших досліджень у напрямі адаптації CRM-систем до автомобільного ринку загалом.
КЛЮЧОВІ СЛОВА
діджиталізація, CRM-система, ринок автомобілів, програмні продукти, обслуговування клієнтів
ПОСИЛАННЯ
1. Мозгова Г.В., Морозов А.О., Фомін О.Д. (2017). Використання CRM-систем на українському ринку: особливості та перспективи. Проблеми системного підходу в економіці, № 2(58). С. 89-93.
2. Мостова А.Д., Познякова Т.А. (2021). Удосконалення управління розподілом та збутом продукції торговельного підприємства з використанням цифрових технологій. Академічний огляд, № 2(55). С. 59-68.
3. Шарапа О.М. (2009). Управління відносинами з клієнтами через впровадження CRM-систем як складова ефективного ведення бізнесу. Актуальні проблеми економіки, № 7. С. 175–183.
4. Янчук Т.В., Боєнко О.Ю. (2023). Впровадження CRM-систем як засіб підвищення ефективності маркетингової діяльності. Економіка та суспільство, № 48.
5. Динаміка переходу українського бізнесу на українські та міжнародні CRM-системи. Дослідження Ringostat.
6. CRM-системи стали найбільшим сегментом ринку в 2022 році.
7. Auto Dealership CRM Software Market Definition.
8. 20 CRM Statistics That Sales Professionals Need to Know. (2025).
9. Онлайн продажі автомобілів та поява цифрових дилерів. Світовий досвід.
10. Market Size & Trends.
11. Прасад А. (2024). Частина українського бізнесу досі користується російськими CRM, 14% компаній хочуть їх встановити – дослідження Ringostat.
12. Десятка найкращих CRM-систем в Україні.
13. КобилюхО.Я., Гірна О.Б. (2022). Сучасні підходи до логістичного обслуговування клієнтів на основі використання CRM‐системи. Академічні візії, Вип. 10-11. С. 3-12.
14. Єріна А.М. (2007). Статистика: структурно-логiчнi схеми та задачi: навч.посiбник. К.: КНЕУ, 304 с.
15. Матковський С.О., Гринькевич О.С., Сорочак О.З., Гальків Л.І. Прокопович-Павлюк І.В. (2013). Статистика підприємств: навч. посібник. К.: Алерта, 560 с.