Перейти до вмісту (натисніть Enter)
ІНСТРУМЕНТИ ОЦІНЮВАННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ СТРАТЕГІЙ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВ ІТ-СФЕРИ
Мірошник Р.О.
Скабара І.М.
Артимишин Ю.І.
ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ
АНОТАЦІЯ
У статті досліджено проблематику інструментів оцінювання ефективності стратегій розвитку підприємств ІТ-сфери. Вибір інструментів оцінювання стратегій розвитку залежить від розміру підприємства, його бізнес-моделі, стратегічних цілей, ринкової динаміки, технологічної специфіки, ресурсів та життєвого циклу продукту чи організації. Кількісні інструменти, такі як KPIs, фінансові показники BSC, Gap-аналіз, IT-метрики, забезпечують об’єктивність, вимірюючи фінансові та операційні результати. Якісні інструменти, такі як SWOT-аналіз, PESTEL-аналіз, якісні аспекти BSC, агільні методології, аналізують контекст, оцінюючи нематеріальні результати. Збалансована система показників комбінує як фінансові показники, так і якісні показники, сприяючи комплексному підходу. Поєднання обох груп інструментів оптимізує оцінювання стратегії, але їх вибір залежить від пріоритетів підприємства ІТ-сфери, балансуючи між точністю та витратами.
КЛЮЧОВІ СЛОВА
стратегія, оцінка ефективності, ІТ-сфера, інструменти оцінювання, збалансована система показників.
ПОСИЛАННЯ
1. Андрухів І.T. (2024). Оцінювання ефективності впровадження інформаційних технологій в системи менеджменту підприємств. Економіка та суспільство, № 62.
2. Будякова О.Ю., Святославова О.Є. (2022). Розумні ключові показники ефективності SMART KPI. Цифрова економіка та економічна безпека, № 2(02). С. 82–86.
3. Гриценко Л.Л., Височина А.В. (2012). Збалансована система показників як інструмент оцінювання стратегії підприємства. Актуальні проблеми економіки, № 3. С. 161–167.
4. Копець Г.Р., Мірошник Р.О., Дереворіз М.В. (2025). Фактори впливу на ефективність управління бізнес-процесами ІТ-сфери. Економіка та суспільство, № 73.
5. Кот О.В., Чатченко О.Є., Стреляєва О.Р. (2023). Методи оцінки міжнародної конкурентоспроможності ІТ-компаній. Економіка. Менеджмент. Бізнес № 4. С. 63–68.
6. Лохман Н.В. GAP-аналіз досягнення цілей організаційної діяльності підприємства. Development strategy of science and education. 2017. Т. 1, № 1. С. 106–109.
7. Олексів Т.І. (2025). Інтегровані моделі оцінювання ефективності управління бізнес-процесами ІТ-підприємств в умовах цифрової трансформації. Економіка та суспільство, № 72.
8. Попко О.В., Тивончук П.В. (2025). Стратегічний маркетинговий аналіз ринку ІТ-послуг в Україні. Економіка та суспільство, № 71.
9. Прокопенко Т.О., Поволоцький Я.О. (2022). Система критеріїв оцінювання ефективності проєктів галузі інформаційних технологій. Вісник Черкаського державного технологічного університету, № 4. С. 23–30.
10. Чернобай Л.І., Стецьків А.Р., Продеус О.В., Кулеба Б.В., Солодкий І.С., Гнедько Б.В. (2023). Критерії та підходи до оцінювання стратегії підприємства. Міжнародний науковий журнал «Інтернаука». Серія: Економічні науки, № 11.