КЛЮЧОВІ ЕЛЕМЕНТИ ЕФЕКТИВНОГО СТРАТЕГІЧНОГО УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ

Калініченко С.М.
ДНП «Центр Тестування» МОЗ України
https://orcid.org/0000-0003-3958-4763
DOI: https://doi.org/10.30838/EP.201.311-316

ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ

АНОТАЦІЯ

Статтю присвячено питанням забезпечення ефективного стратегічного управління підприємством за сучасних економічних умов. Дослідження має на меті обґрунтувати ключові елементи стратегічного управління, які забезпечують ефективне функціонування підприємства в сучасних умовах, та виявити їх вплив на досягнення довгострокових цілей підприємства.
Визначено що стратегічний менеджмент є комплексним процесом, який потребує детального аналізу та чіткої звітності для успішного управління та стратегічного планування. Оцінка ефективності реалізації стратегії організації передбачає комплексний аналіз аспектів, зокрема: фінансова ефективність, з використанням показників рівень рентабельності, чистий прибуток, динаміка доходів, показники ліквідності; ринкова позиція, яка відображає частку ринку, рівень впізнаваності бренду та конкурентне становище організації; ефективність процесів, яка охоплює швидкість реалізації стратегічних рішень, продуктивність персоналу та загальну операційну ефективність; задоволеність клієнтів, яка визначається через індекс задоволеності, рівень утримання клієнтів, кількість скарг та пропозицій; організаційна адаптивність, яка характеризується здатністю підприємства швидко реагувати на зміни зовнішнього середовища, гнучкістю управлінських рішень та ефективністю у впровадженні змін. Загалом дослідження дозволило визначити мету стратегічного управління, а саме на основі аналізу та звітності розробити осмислені стратегії та плани дій, які допоможуть організації досягти її цілей та місії.

КЛЮЧОВІ СЛОВА

ефективність, стратегія, середовище, цілі, зміни, конкуренція.

ПОСИЛАННЯ

1. Ansoff, H. I. (1987). The Emerging Paradigm of Strategie Behaviour. Strategic Management Journal, vol. 8. Pp. 501-515
2. Bryson, J. M., & Bromily, P. (1993). Criticai factors affecting the planning and implementation of major projects. Strategic Management Journal, vol. 14(5), pp. 319-33
3. Guohui, S., & Eppler, M.J. (2008). Making strategy work: A literature review on the factors influencing strategy implementation. Handbook of Strategy Process Research. Р. 252–276.
4. Porter, M. E. (1985). Competitive Advantage: Creating and Sustaining Superior Performance, NY: Free Press. 557 p.
5. Schendel, D., & Hofer, C. W. (1979). Strategie Management: A new View of Business Policy and Planning. Boston: Little Brown, 538 p.
6. Бабій, І.В. (2016). Аналіз наукових поглядів у формуванні стратегічного управління підприємством. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. № 1. С. 7–9.
Link: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vchnu_ekon_2016_1_3
7. Немцов, В. Д., & Довгань, Л. Є. (2001). Стратегічний менеджмент. Київ: ЕксОб, 471 с.
8. Таран-Лала, О. М., & Сухорук, К. В. (2021). Особливості стратегічного управління підприємством. Економіка та суспільство. Випуск № 25.
DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-25-66
9. Чорна, Л.О., Коваленко, О.О., Чорна, Н.Ю., Зачоса, О.Д., & Петровська, А.В. (2013). Моделювання стратегічних карт розвитку організації. Вінниця : Центр підготовки наукових та навчально-методичних видань ВТЕІ КНТЕУ, 2013. 364 с.
Link: http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/23447