Перейти до вмісту (натисніть Enter)
МАРКЕТИНГОВИЙ АУДИТ: СУТНІСТЬ, ПЛАНУВАННЯ ТА ОРГАНІЗАЦІЯ ПРОВЕДЕННЯ
Сотник А.А.
Ткачук Г.Ю.
Виговський В.Г.
ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ
АНОТАЦІЯ
У статті проведено комплексний аналіз поняття «маркетинговий аудит» у контексті його застосування в управлінні підприємством з метою підвищення ефективності маркетингової діяльності. Визначено зв’язок маркетингового аудиту із функціями планування та контролю. Виокремлено основні напрями маркетингового аудиту на підприємстві та описано ключові етапи проведення. В статті розглянуто аудит Digital marketing, SEO, контенту та дизайну сайту, а також новітні виклики, пов’язані з автоматизацією маркетингових процесів, інтеграцією штучного інтелекту та зростаючими вимогами до захисту персональних даних споживачів.
Встановлено переваги та недоліки проведення маркетингового аудиту. Зроблено висновок, що маркетинговий аудит є важливим інструментом стратегічного менеджменту, який забезпечує вчасне виявлення ризиків, сприяє покращенню маркетингової діяльності та підвищенню конкурентоспроможності підприємства.
КЛЮЧОВІ СЛОВА
маркетинговий аудит, стратегічний менеджмент, планування, організація, контроль, ризики.
ПОСИЛАННЯ
1. Гнилякевич-Проць І.З., Зінькова С.В. (2021). Тенденції та тренди маркетингового аудиту веб-ресурсів. Економіка та суспільство, № 32.
2. Дерев’янченко Т.Є. (2018). Маркетинговий аудит внутрішнього середовища підприємства. Моделювання та інформаційні системи в економіці, № 96. С. 77-88.
3. Єпіфанова І.М. (2020). Маркетинговий аудит: сутність та механізм реалізації. Маркетинг і цифрові технології, Т. 4. № 4. С. 71-81.
4. Зубкевич О.Я., Литвин З.Б. (2022). Аудит, маркетинговий аудит: спільні та відмінні риси. Облік, оподаткування і контроль: теорія та методологія: матеріали ХІ Мiжнародної науково-практичної інтернет конференції (м. Тернопіль, 1 грудня 2022 p.). Tepнoпiль: ЗУHУ. С. 78.
5. Ліхоносова Г. (2025). Управління цифровізацією маркетингового аудиту та його фінансове забезпечення. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic Sciences, No. 340(2). Pp. 260-264.
6. Меліхов Є.В., Меліхова Т.О. (2024). Маркетинговий аудит в системі управління підприємством. Майбутнє–аудит : матеріали Міжнар. наук.-практ. інтернет конференції, (м. Кривий Ріг, 15 січня 2024 р.). Кривий Ріг : Вид. Р.А. Козлов. С. 118.
7. Супрунова І.В. (2020). Аудит маркетингової діяльності підприємства: сутність та перспективи розвитку. Ефективна економіка, № 3.
8. Хаблюк О., Яцишин С., Голяш І. (2019). Маркетинговий аудит як інструмент оцінювання ефективності бізнесу. Галицький економічний вісник, Т. 60. № 5. С. 129-136.
9. Чміль Г., Верзілова Г. (2020). Теоретичні аспекти організації аудиту маркетингу на торговельному підприємстві. Інститут бухгалтерського обліку, контроль та аналіз в умовах глобалізації : міжнар. наук. журн. Вип. 1. С. 89-97.
10. Янковець Т. (2023). Вебсайт у цифровому маркетингу. Scientia fructuosa. Т. 150. № 4. С. 85–104.
11. Маркетинговий аудит–перевірка маркетингового простору. DMA. Digital Marketing Agency–Маркетингова агенція.
12. Як AI-продавець від Google змінить пошук та що з цим робити маркетологам. (2024). Digital агенція UAMASTER.
13. Balyk, U. & Kolisnyk, M. (2017). Marketing audit of innovation activity of enterprises: theoretical and methodical approach. Marketing and Management of Innovations, No. 3. Pp. 87-95.
14. Маркетинговий аудит: навіщо він компанії і як його провести. (2022).
15. Аудит маркетингу: що це і навіщо він потрібен. Real Expert.