РОЛЬ PUBLIC RELATIONS У ФОРМУВАННІ ДОВІРИ ДО БРЕНДУ

Стамат В.М.
Миколаївський національний аграрний університет
https://orcid.org/0000-0001-5789-4023
Сич А.О.
Миколаївський національний аграрний університет
https://orcid.org/0009-0008-5256-295X
DOI: https://doi.org/10.30838/EP.201.188-194

ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ

АНОТАЦІЯ

У статті досліджується роль Public Relations (PR) у формуванні довіри до бренду в умовах сучасних викликів. Аналізуються механізми впливу PR на імідж компанії, впізнаваність бренду та лояльність споживачів. Особливу увагу приділено адаптації PR-стратегій українського бізнесу в умовах війни. Розглядаються ключові PR-інструменти: залучення лідерів думок, кризові комунікації, соціальна відповідальність, медіа-активність. Аналізуються українські кейси підтримки соціальних ініціатив і волонтерства в контексті формування довіри до бренду. Окремо підкреслюється важливість ефективної комунікації для створення стабільного іміджу бренду в кризовий період. Успішна реалізація PR-стратегій дозволяє компаніям зміцнювати зв'язки з аудиторією та підвищувати лояльність, що є критично важливим для досягнення довгострокового успіху.

КЛЮЧОВІ СЛОВА

Public Relations, довіра до бренду, PR-стратегії, соціальна відповідальність, кризові комунікації, український бізнес, взаємодія зі споживачами.

ПОСИЛАННЯ

1. Смирнова Т. (2021). Теоретичні засади pr-технологій в кризові періоди економічної діяльності медичних підприємств. Ринкова інфраструктура, № 54.
DOI: https://doi.org/10.32843/infrastruct54-24
2. Тарасова К., Сало Я., Новак Г. (2023). PR-інструменти в системі управління брендом. Економіка та суспільство, № 53.
DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-53-78
3. Teletov, A., & Grigorenko, V. (2018). The influence of marketing tools on establishing factors of consumer trust in enterprises. Economic Bulletin of the National Technical University of Ukraine «Kyiv Polytechnic Institute», No. 15.
DOI: https://doi.org/10.20535/2307-5651.15.2018.132755
4. Стамат В.М., Рагуліна А.О. (2023). Роль Public Relations у формуванні та збереженні корпоративної репутації. Бухгалтерський облік, контроль та аналіз в умовах інституційних змін : матеріали VI Всеукр. наук.-практ. конференції (Полтава, 26 жовтня 2023 р.). Полтава: ПДАУ, С. 538-540.
Link: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/18730
5. Білоус В.С. (2005). Звязки з громадськістю (паблік рилейшнз) в економічній діяльності : навч. посібник. Київ : КНЕУ, 275 с.
6. Стамат В., Єфімова А. (2024). Брендинг в аграрному маркетингу. Актуальні проблеми та перспективи розвитку обліку, аналізу та контролю в соціально-орієнтованій системі управління підприємством : матеріали VIІ Всеукр. наук.-практ. конференції (Полтава, 28-29 березня 2024 р.). Полтава : ПДАУ, С. 1175-1177.
Link: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/17399
7. Aaker, D.A. (2010). Building Strong Brands. Simon & Schuster Ltd, 292 p.
8. Kapferer, J.-N. (2008). The New Strategic Brand Management: Creating and Sustaining Brand Equity Long Term. Kogan Page Publishers, 560 p.
9. Пустотін В. (2018). Ідентичність бренду:що це та як її створити? Маркетинг і реклама, № 1. С. 40-46.
10. Стамат В.М., Сидорук Д.В. (2024). Розвиток бренд-менеджменту в Україні: виклики сьогодення. Наукові проблеми господарювання на макро-, мезо- та мікроекономічному рівнях : зб. матеріалів XXIІ міжнар. наук.-практ. конференції (Одеса, 25-26 квітня 2024 р.). Одеса : ОНЕУ, С. 305-306.
Link: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/19770
11. Стамат В.М., Балицька Д.О. (2024). Формування комунікаційної стратегії бренду у кризових умовах. Актуальні проблеми фінансів, економіки, обліку і менеджменту: теорія і практика: зб. тез доп. Міжнар. наук.-практ. конференції (Кропивницький, 27 січня 2024 р.). Кропивницький : Центр фінансово-економічних наукових досліджень, С. 43-45.
Link: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/18835
12. В Україні зросла лояльність до брендів, що допомагають ЗСУ: дослідження. SPEKA.media.
Link: https://speka.media/v-ukrayini-zrosla-loyalnist-do-brendiv-sho-dopomagayut-zsu-doslidzhennya-9wwqn9
13. Стамат В.М., Нехайчик Є.Є. (2023). Основні тренди маркетингової діяльності: світовий погляд. Modern Economics, № 38. С. 152-157.
DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V38(2023)-23
14. П'ять споживчих трендів, які змінюють бізнес. KPMG.
Link: https://kpmg.com/ua/uk/home/media/press-releases/2021/11/pyat-spozhyvchykh-trendiv-yaki-zminyuyut-biznes.html
15. Чорна О. «Опора»: Основним джерелом інформації майже 80% українців є соціальні мережі. Detector.media.
Link: https://detector.media/infospace/article/213998/2023-07-10-opora-osnovnym-dzherelom-informatsii-mayzhe-80-ukraintsiv-ie-sotsialni-merezhi
16. 2023 Edelman Trust Barometer Reveals Business is the Only Institution Viewed as Ethical and Competent; Emerges as Ethical Force for Good in a Polarized World. Edelman.
Link: https://www.edelman.com/news-awards/2023-edelman-trust-barometer
17. Стамат В.М., Пешкова Б.Р. (2024). Роль паблік рілейшнз у зміцненні репутації компанії та створенні позитивного іміджу. Зб. тез доп. VІ Міжнар. наук.-практ. конференції з економічних та гуманітарних питань, (Дніпро, 14-15 березня 2024 р.). Дніпро: ДВНЗ УДХТУ, С. 104-105.
Link: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/17568
18. Майже 90% споживачів більше не довіряют інфлюенсерам. Чому? Marketing Media Review.
Link: https://mmr.ua/show/majzhe-90-spozhyvachiv-bilshe-ne-doviryayut-inflyuenseram-chomu