Перейти до вмісту (натисніть Enter)
ВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ДЛЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РЕЗИЛЬЄНТНОСТІ ТУРИСТИЧНОГО БІЗНЕСУ В ПОВОЄННОМУ ВІДНОВЛЕННІ УКРАЇНИ
Барибіна Я.О.
Михайловин Р.Г.
ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ
АНОТАЦІЯ
У статті досліджуються можливості використання інноваційних технологій для забезпечення резильєнтності туристичного бізнесу в умовах повоєнного відновлення України. Запропоновано формування застосування технологій штучного інтелекту як драйвера резельєнтності, який сприяє оптимізації процесів управління і сервісу, удосконаленню рішень спрямованих на покращення клієнтського досвіду, а також формуванню нових туристичних напрямів, таких як інклюзивиний та темний туризм. У роботі підкреслено важливість дотримання етичного підходу у розробці й експлуатації цифрових інструментів, а також окреслено ризики, пов’язані зі збором даних клієнтів. Практична цінність статті полягає в можливості застосування отриманих висновків у процесі стратегічного планування, розробки інноваційних туристичних продуктів, а також створення ефективної моделі сталого розвитку галузі здатної протистояти в умовах сучасної кризи та бути адаптивною у повоєнному відновленні України.
КЛЮЧОВІ СЛОВА
резильєнтністть, інноваційні технології, штучний інтелект, туристичний бізнес, туристична дестинація, драйвери резельєнтності, повоєнне відновлення.
ПОСИЛАННЯ
1. Коваль П.Ф., Алєшугіна Н.О., Андрєєва Г.П. (2010). В’їзний туризм: навч. посіб.. Ніжин, Вид-во Лук’яненко В.В., 304 с.
2. Іванова Н.С. (2024). Штучний інтелект та конкурентоспроможність туристичного бізнесу: бібліометричний аналіз досліджень. Таврійський науковий вісник. Серія: Економічні науки, № 22. С. 359–368.
3. Іванова Н.С. (2025). Штучний інтелект та конкурентоспроможність: нові можливості для туристичного бізнесу. Вісник економіки транспорту і промисловості, № 72. С. 359–368.
4. Sousa, A., Pais, S., & Viana, A. (2024). Applications of Artificial Intelligence in Tourism and Hospitality: A Systematic Literature Review. Management, Tourism and Smart Technologies, Pp. 291–302.
5. Барибіна Я. (2020). Роль інформаційно-комунікаційної складової в управлінні туристичною дестинацією. Економічний аналіз, Т. 30. № 1. Ч. 1. С. 15-21.
6. Camilleri, M.A., Troise, C. (2023). Chatbot Recommender Systems in Tourism: A Systematic Review and a Benefit-Cost Analysis. Proceedings of the 8th International Conference on Machine Learning Technologies (ICMLT 2023). Stockholm, Sweden. New York: ACM, 10 p.
7. Матвейчук Л.О., Лебедюк Е.А. (2024). Цифровізація галузі туризму шляхом інтегрування штучного інтелекту в діяльність підприємств туристичної інфраструктури. Сучасні тенденції розвитку економіки, обліку, фінансів та управління: матеріали ІХ Всеукр. наук.-практ. інтернет-конф. (Запоріжжя, 11 квіт. 2024). Запоріжжя: ЗНУ, С. 133–136.
8. Токаренко, О.І., Черемісіна, Т.В., Бабіна, Н.І. (2020). Цифрові технології у міжнародному туризмі та готельній індустрії. Ринкова інфраструктура, No. 44. Pp. 126–130.
9. Байрачна О.К., Крупіца І.В. (2024). Використання штучного інтелекту та Big Data в управлінні туристичними напрямами. Український журнал прикладної економіки та техніки, Т. 9. № 3. С. 252–255.
10. Мельник М.І. (ред). (2024). Резильєнтність ендогенного розвитку регіонів в умовах глобальних викликів та шоків: монографія. Львів: ІРД НАН України, 307 с. Серія «Проблеми регіонального розвитку».
11. До бюджету громад у 2024 році надійшло майже 273 млн грн туристичного збору. (2024). Державне агентство розвитку туризму України.
12. Dresin, E. (2024). From Resilience to Growth: the Role of Sustainable Tourism in Ukraine’s Recovery.
13. Artificial Intelligence Adoption in Tourism – Key Considerations for Sector Stakeholders. (2025). World Tourism Organization, Saxion University of Applied Sciences. Madrid: UN Tourism.
14. Artificial Intelligence Adoption in Tourism – Key Considerations for Sector Stakeholders.
15. Моргун І. (2023). «Відпочивати обов'язково потрібно»: експерт з туризму Сергій Підмогильний про подорожі під час війни. Суспільне.
16. Машута, Ю. (2024). Випробування війною. Що показало опитування туристичного бізнесу в 2024 ро-ці.
17. Моргулець, О., Шевченко, О., & Агеєв, Я. (2024). Туристичний бізнес України в умовах геополітичної нестабільності: стратегії розвитку. Економічний простір, No. 189. Pp. 349-354.
18. Штучний інтелект: загрози чи можливості для туризму?
19. What is personalization? (2023).
20. ДАРТ об’єднує представників держави та громадськості, щоб розробити стратегію відвідування місць пам’яті війни. Державне агентство розвитку туризму України.
21. Війна впритул.
22. Turisme de Barcelona.
23. Безугла Л.С., Куваєва Т.В., Герасименко Т.В. (2022). Проблеми та перспективи розвитку інклюзивного туризму в Україні та Європі. Український журнал економіки та управління, № 43. С. 3.
24. Фалович Н., Дубчак О. (2023). Впровадження штучного інтелекту в логістиці: майбутнє логістичної галузі. Матеріали Ⅱ Всеукр. наук.-практ. Інтернет-конференції «Маркетингові технології підприємств в сучасному науково-технічному середовищі», (30.11.2023). Тернопіль: ТНТУ, С. 143–144. Інноваційні логістичні технології на підприємствах транспорту і промисловості.